مقالات

آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM

آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM

 آشنایی با مدار VRM

آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM ، این وی آر ام چیست و چرا مهم است ؟ قصد ما در این مقاله جامع بررسی ان مدار در مادربردهای برند Gigabyte است. همچنین میتوانید از این لینک محصولات گیگابایت را مشاهده کرده و اقدام به خرید کنید.پس در ادامه با آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM در خدمت شما هستیم.

VRM چیست؟

VRM دلر واقع مخفف شده ی Voltage Regulator Module که هم در مادربرد پیدا میشود و هم در کارت گرافیک. PSUها که همان گیت های خروجی تغذیه هستند 12، 5 و 3.3 ولت است. ولی این مقدار در cpu کاملا متفاوت است و بین 1 الی 1.4 ولت است.

حال میخواهیم بدانیم که کار این وی آر ام چیست ؟ این بخش در سخت افزار ولتاژهای خروجی پاور را به ولتاژ مورد نیاز سی پی یو تبدیل میکند.همچنین مدار وی آر ام باید ولتاژ DC به DC را به مقادیر پایینتر تبدیل کند و همینطور تنظیم کننده ی آمپر مورد نیاز در فرکانس های مختلف CPU است.

 

آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM

آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM

مدار VRM در مادربردهای GIGABYTE چگونه هستند؟

شرکت Intel با معرفی پردازنده های نسل 9 خود، چیپست بهبود یافته Z390 را نیز برای ساخت مادربردهای سازگار و بهبود یافته با این محصولات ارائه کرد که منجر به تولید مادربردهای حرفه ای بسیاری شده است. برای مادربردهای مبتنی بر چیپست Z390  خود، یک مدار وی آر ام توانمند و البته خنک را طراحی کرده است. که از پس اورکلاک پرچمدارانی نظیر Intel Core i9 9900K بر آید.

کنترل دمای CPU و مدار VRM

در وهله نخست، استفاده از یک مدار VRM با فازهای رگولاتور متعدد است که برگ برنده را در اختیار مادربردهای Z390 گیگابایت قرار می دهد تا حتی از مرز فرکانس 5.0 گیگاهرتز نیز عبور نمایند.در بخش تعداد مدارهای فاز رگولاتور، برتری مادربردهای Z390 گیگابایت به نسبت رقبا تقریبا مشهود و انکار ناپذیر است.

اورکلاکرهای حرفه ای

با توجه به مقاله آشنایی با کاربرد مدار مهم VRM بالا باید بگوییم اورکلاکرهای حرفه ای، کاربرانی که رندرینگ های سنگین و طولانی مدتی را انجام داده، گیمرها، سازندگان محتوا، 3D و … هستند. نیازمند مادربردهایی هستند که از افزایش توان CPU نترسیده و بیشترین عملکرد را برای بخش های پردازشی به همراه داشته باشد. مادربردهای سری GIGABYTE Z390 با طراحی کاملا خاص خود در این زمینه، یک انتخاب ایده آل و حرفه ای هستند که خود را ملزم به بهره وری از حداکثر توان پردازنده های گران قیمت نسل 9 خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *