اخبار, مقالات

کنسول Steam Deck با کارت گرافیک RX 6900XT تا 10 برابر سریع‌تر است!

کنسول Steam Deck با کارت گرافیک RX 6900XT تا 10 برابر سریع‌تر است!

کنسول Steam Deck

کنسول Steam Deck با کارت گرافیک RX 6900XT تا 10 برابر سریع‌تر است!
به تازگی در کانال یوتیوب ETA Prime ویدئویی منتشر شده که قابلیت سازگاری بالای Steam Deck مجهز ویندوز 11 با کارت گرافیک اکسترنال را نشان میدهد.
کنسول Steam Deck کمپانی Vale را باید در واقع یک سیستم کامل در ابعاد کوچک دانست. Vale در اوایل این ماه اعلام کرد که کنسول دستی قدرتمندش از آخرین نسخه ویندوز یعنی 11 پشتیبانی می‌کند و درایورهای مناسب در بازه های زمانی مختلف برای آن منتشر می شود.

ETA Prime

در ویدئوی انتهای این مطلب شما میبینید که ETA Prime یک پردازنده دسکتاپ اکسترنال را به کنسول Steam Deck متصل کرده است. نتایج را منتشر کرده در نظر داشته باشید که در حال حاضر هیچکدام از کارت گرافیک‌های Nvidia با این کنسول کار نمی‌کنند.

3DMark Fire Strike

در تست 3DMark Fire Strike، کارت گرافیک RX 6900XT به دلیل ضعف پردازنده Zen 2 و اسلات M.2 به امتیاز نه چندان مناسب 26855 دست پیدا کرده است. پردازنده گرافیکی مجتمع RDNA 2 کنسول Deck بدون RX 6900XT تنها 4856 امتیاز کسب کرده و این یعنی کنسول با کارت گرافیک اکسترنال تا 5.5 برابر سریع‌تر است.

تست TimeSpy

اما در تست TimeSpy پردازنده گرافیکی مجتمع امتیاز 1576 را به خود اختصاص داده است. کنسول Steam Deck با RX 6900XT تا 10 برابر سریع‌تر است.
در تست‌های gaming نیز کنسول ارتقا یافته بازی Witcher 3 را با سرعت 108 فریم بر ثانیه است. همچنین بازی GTA 5 را با سرعت 73 فریم بر ثانیه و بازی‌های Elden Ring یا Cyberpunk را بین 47 تا 70 فریم بر ثانیه اجرا کرده است.

سازگاری با کارت گرافیک اکسترنال

در نظر داشته باشید که valve کنسول Deck را به منظور سازگاری با کارت گرافیک اکسترنال نساخته است. با این حال بازی قطعات سخت‌افزاری و ترکیب جدید، همواره می‌تواند جذاب باشد. در این مطلب متوجه شدیم که کنسول Steam Deck با کارت گرافیک RX 6900XT تا 10 برابر سریع‌تر است!. همچنین میتوانید در ادامه ویدیو تست کنسول Steam Deck با کارت گرافیک RX 6900 XT را ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *